Dia-avond (strafschoppen) + mini WK-special - Reisverslag uit Perth, Australië van theainoz - WaarBenJij.nu Dia-avond (strafschoppen) + mini WK-special - Reisverslag uit Perth, Australië van theainoz - WaarBenJij.nu

Dia-avond (strafschoppen) + mini WK-special

Door: Thea

30 Juni 2006 | Australië, Perth

Dag lieve kijkbuiskinderen!

Jullie zullen zo langzamerhand wel heel moe worden achter die computer... Maar het einde is in zicht.

We gaan verder in Brisbane.
Het hoogtepunt:
De mintnopjes zijn al gesneuveld en die andere zak, dat gaat ook heel rap. Ik weet niet wat ik ga doen als ze op zijn. Naar huis, denk ik.

Het uitzicht op Mount Nebo:
Let op het stralende weer (mopperdemopper).

Die eigenaardige huizen:
En de andere kant:

Wat ik nog vergeten was: we zijn ook nog naar Recliffe, een soort buitenwijk van Brisbane geweest. De BeeGees komen er vandaan. Sheila wees de hele tijd dingen aan: kijk, daar zaten ze op school, etc. En maar volhouden dat ze helemaal niet van de BeeGees houdt...

In ieder geval: mooi badplaatsje.
En dit is Sheila zelf:
We hadden een picknickmand bij ons, en hebben op de pier fish & chips gegeten. Daarna terug naar huis, en toen kreeg Sheila zin in een ijsje. In de winkel waar ze dat verkochten, geloofde ik mijn ogen niet. Ze hebben daar schepijs in allerlei smaken, maar je kunt ook van alles door je ijs laten scheppen. En dan bedoel ik ook van alles: snoepjes, Mars-repen, bonbons... Ze hakken het gewoon aan stukken, roeren het door je schepijs en dat krijg je dan in een bakje mee. Ik kon het niet laten om foto's te maken.

En dan tenslotte nog een flauw grapje.

Zo! Dat was het. Het was eigenlijk mijn plan om na de dia-avond een WK-special te doen, maar ik ben ingehaald door de realiteit. Ik was eigenlijk best wel voor Australie, stiekem. Ik heb de laatste wedstrijd gezien, en deze wedstrijd wordt een soort Argentinie '74 (als ik het goed heb) voor die arme Aussies. Wat een ellende. Weken lang stonden de kranten vol van Guus, en de spelers. Ze gingen gewoon dat WK winnen, vonden ze, want als ze er gewoon in geloofden, konden ze die grote voetballanden best aan.

De dag na de uitschakeling stond er in de plaatselijke krant hier een advertentie van de opticien:

------------------------------------------
FREE EYE TEST FOR ALL UEFA REFFEREES
Well done Socceroos, you've done us proud!
------------------------------------------

Je ziet de opticien al vechten tegen z'n tranen achter zijn kassa...
Er stonden nog net geen Australische vlaggen naast, maar het scheelde niet veel. Ik zag de hele avond huilende mensen op tv, en boze mensen op straat.

Mijn souvenir is een T-shirt, in de kleuren van de socceroos, uiteraard, met de tekst "In Guus We Trust!", die ik zag hangen in Cairns. Toen er nog hoop was.
"Jij komt zeker uit Nederland..." zei de man die hem verkocht.