Darwin 3 - Reisverslag uit Darwin, Australië van theainoz - WaarBenJij.nu Darwin 3 - Reisverslag uit Darwin, Australië van theainoz - WaarBenJij.nu

Darwin 3

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2006 | Australië, Darwin

Jaja, ik ga nu echt weg. Echt waar. En de was is gedaan, en dat is maar goed ook, want ik heb ineens een lift naar Cairns. Morgenochtend om negen uur vertrek ik.

Ik ging op zoek naar een lift omdat vliegen vanuit Darwin erg duur is, en de tour die ik wilde doen bij gebrek aan belangstelling geannuleerd is.

Ik zag een briefje hangen van twee Italianen die met een kampeerbusje reizen, en die nog ruimte hadden voor een persoon. Hartstikke aardige jongens, er reed ook al een Zweeds meisje mee, klonk allemaal perfect, maar ze stellen hun vertrek steeds uit (met goede redenen overigens) dus heb ik afgehaakt, want vanmorgen belde een meisje dat eigenlijk al iemand had, dat haar liftster afgehaakt was, dus of ik niet toch mee wilde. Hartstikke gezellig, net zo oud als ik. Ik heb net een colaatje met haar gedronken (dat wil zeggen: zij een biertje, ik een cola, want ik had nog niet ontbeten...) en we kunnen het heel goed met elkaar vinden. Zij blij, ik blij. We gaan er ongeveer een week over doen, geen haast. We zijn het ook eens over de meeste dingen (kamperen, welke dingen bekijken) en nog handiger: ze wil alleen zelf rijden, het liefst. Ik kan altijd bijspringen (lichtelijk illegaal want mijn rijbewijs is kwijt) maar dat hoeft niet. Heerlijk met de pootjes omhoog je laten rijden dus!

In Darwin is ondertussen nog steeds alles bij het oude. Ik lees elke dag de lokale krant ('Northern Territory News'), en ik vind het wel grappig om even een indruk te geven, via een kleine selectie uit het nieuws van de regio:

Weerbericht van Northern Territory (zo groot als half West-Europa volgens mij): zonnig. Alleen rond Alice Springs lichte bewolking. Temperatuur 28 tot 31 graden.
Morgen: 28 tot 31 graden.
Overmorgen: 28 tot 31 graden.
Waarom ze hier het weerbericht uberhaubt afdrukken mag Joost weten.

Verder: het openluchtbad is gesloten sinds vorige week omdat het te koud is geworden.

Guus Hiddink heeft aangeboden na het WK een rol te blijven spelen in het Australische voetbal. En die Nederlandse spelers moeten volgens de krant niet zo zeuren dat ze met z'n allen van het veld zijn geschoffeld door de 'Socceroos'.

Gisteren heb ik mij op de dansvloer van de Lizard Bar een beetje aangesteld, vrees ik. Ik was er met Bob, die met z'n neus in de boter viel omdat het 'Tits Out Tuesday' was. Ja, geraffineerd entertainment is het hier. Dat betekent trouwens dat meisjes die zich door hun vriendjes goed hebben laten volgieten, op het podium hun tieten laten zien. En er zijn serieus meisjes die het doen ook.

Nu we het er toch over hebben: om twee uur 's nachts zijn we Wendy gaan ophalen van haar eerste avond werken in de stripclub. We waren toevallig in de buurt en we waren natuurlijk benieuwd hoe het was gegaan. Voordat ze vertrok, had ze van de zenuwen al drie Wodka Cruisers achterover geslagen en we dachten dat ze misschien wel wat morele steun kon gebruiken. Ze was niet heel erg blij met haar inkomsten, maar de details weet ik nog niet want ze is vanmorgen vroeg vertrokken naar een national park buiten Darwin, en we gingen meteen slapen. Vanavond zal ik het wel horen...

's Middags had ik nog heel moederlijk in het hostel haar outfit met naald en draad gerepareerd. Zo kom je nog eens van pas.

Ik moet snel wat dingen op de post doen, en mijn tas inpakken voor morgen, en dan gaat de road trip beginnen! Ik zie jullie weer in Cairns, als alles meezit. Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2007

epiloog

05 Augustus 2006

Eindelijk thuis

31 Juli 2006

Bijna thuis

24 Juli 2006

Lijstjes (1)

21 Juli 2006

Kogel door de kerk

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11985

Voorgaande reizen:

25 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: