Het grote rooie ding in het midden (2) en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van theainoz - WaarBenJij.nu Het grote rooie ding in het midden (2) en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van theainoz - WaarBenJij.nu

Het grote rooie ding in het midden (2) en Darwin

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg

28 Mei 2006 | Australië, Darwin

Hoi allemaal,

Het is toch gebeurd: ik ben voor de bijl gegaan. Alle cliches die ik probeerde te vermijden op het gebied van backpacken in Australie zijn de laatste weken in volle vaart op mij af gekomen. Vandaar mijn kleine achterstand op dit blogje...

Omdat ik nog steeds weinig tijd heb, even een samenvatting in steno:

De reis van Adelaide naar Alice was fantastisch, de outback is prachtig. Heel erg veel moois gezien. Uluru (Ayers rock) is niet zo vreselijk bijzonder vond ik, maar wel leuk om eens te zien, en bovendien was er zoveel te zien dat het prettig was om nu eens niet overdonderd te worden door iets adembenemends.
Het allermooiste is hier wel zonsopgangen en -ondergangen. Het klinkt idioot, maar het binnenland van Australie kan zo leeg zijn, dat je pas dan beseft dat de aarde rond is. Zon gaat onder aan de ene horizon, maan komt op aan de andere. Vreselijk mooi.

Het leuke aan mensen die in dit gebied wonen is dat ze er zelf ook iedere keer weer ondersteboven van zijn.

In Alice ben ik verder opgetrokken met een Nederlands meisje, Eva. En vanaf dat moment was het een verloren zaak. Drinken, uitgaan, paar dingen bekijken, meer drinken, meer uitgaan, voor de vorm overdag nog wat dingen bekijken... Heerlijk! :-)

Eva wilde met een ander meisje door naar Darwin. Ik had aanvankelijk niet zo veel zin om daar heen te gaan, maar ze haalden me over. Ze hadden nog wilde plannen om een auto te huren, maar in een auto zitten met twee 20-jarigen die allebei net een rijbewijs hebben, dwars door de woestijn, leek me nog niet zo'n heel goed plan. Plan B: de trein. Duurde maar 24 uur. ;-) Wel prachtig, zo'n uderwetse treinreis, maar ook heel komisch, want ondanks het feit dat er nauwelijks nochten in het traject zitten, haalden we de 80 maar net. In Katherine (touristisch trekpleister) stopte de trein 4 uur, en daar ben ik naar de School of the Air geweest. Veel kinderen wonen zo afgelegen dat ze via de radio onderwijs krijgen. De vrouw die ons rondleidde vertelde dat ze zelf ook zo les heeft gehad. Veel kmische verhalen maar dit was de steno-versie (tenminste, dat was de bedoeling...).

Darwin is leuk! Het is hier zo heet en vochtig dat je vooral niet te veel moet doen en dat spreekt mij erg aan. Gisteren was er een festival in de Botanic Gardens (elk gat in Australie heeft een Botanic Gardens, je wordt er stapelgek van) dus hebben Eva en ik gisteren de hele dag in het gras bandjes gekeken. Een van de bands logeert in ons hostel, dus ik moet straks als de bliksem terug om hun gratis optreden voor ons aan het zwembad te zien. Bovendien heeft Eva het op de roadie voorzien en ik wil wel even aanschouwen hoe dat afloopt!

Wat te doen na Darwin: nog geen idee.

  • 28 Mei 2006 - 13:53

    Jasper F:

    Geen roadie voor jou Thea? Je moet het nog steeds een keer gaan proberen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2007

epiloog

05 Augustus 2006

Eindelijk thuis

31 Juli 2006

Bijna thuis

24 Juli 2006

Lijstjes (1)

21 Juli 2006

Kogel door de kerk

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 11988

Voorgaande reizen:

25 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: